lördag 22 mars 2014

Mot sommaren!

Purjolöken har växt sig lång i sina små såkrukor av toarullar.

Det var dax att flytta till något mindre trångbott. De spanar ut på landet där de ska spendera sommaren.

Passade på att så fler frön. En gul busktomat som heter Ida gold.

Och lite vanlig gullök och oregano.

Är så attans nöjd med mina egenkomponerade drivhus. Köttråg från ICA i botten och köttråg från Willys som lock. 

Nått jag är mindre nöjd med är hur lätt det börjar mögla när man använder toarullar som såkrukor. Har fler det problemet? Finns det något att göra åt det? Det verkar inte skada plantorna, men så himla trevligt ser det ju inte ut.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad grönt det är ute hos dig :)
    Jo, jag har också problem med att toarullarna börjar mögla. Det får vi nog leva med, vi kan ju tänka som så att det troligen betyder att den är giftfri så känns det bättre. Vilket bra drivhus du gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört att vintern kommit tillbaka i andra delar av landet. Men inte här. Klart det kommer bli bakslag även här men just nu blir det sakta bara varmare och varmare =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)