tisdag 4 mars 2014

Skåpet vet vart det ska stå

Teakskåpet ni vet?


Det som skulle bli svart-vitt men insåg hur snyggt svart-teak är. Nu är det bestämt. Teaken blir kvar. Med svarta Harlekin-rutor till. Jag har börjat tejpa för målning av dem. Harreligen vilket tankearbete! Jag har tyvärr ingen bild på processen. Skåpet står i det ena hemmet och jag är i det andra. Men det kommer bli så bra! Och det kan jag inte låta bli att berätta, trots brist på bild. 

I det här hemmet finns något som konkurrerar hårt med pysslandet. Nämligen en tv. Jag har haft tv av och till i mitt vuxna liv. Oftast av. För jag tröttnar på att det inte finns nått vettigt att titta på som jag ändå fastnar fullständigt framför. Just nu är mitt liv tv-fritt. I det andra hemmet alltså. Vilket gör att det är helt underbart att sjunka ner i soffan här och slött låta mig underhållas. Tvtittande är dessutom perfekt aktivitet att surfa på iPaden eller sticka till samtidigt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)