måndag 3 mars 2014

Statusuppdatering

Ett inlägg jag borde ha gjort i lördags. Men då var huvudet fullt av damm och pärlspont.

Det är mars! Alltså är det vår! Från och med nu kommer det ingen mer snö. Skulle det falla något från himlen så är det regn. Genomskinligt regn eller vitt regn. Men det är regn och inte snö för nu är det vår!
Bilen har vårkänslor och det har jag med. Bilens yttrar sig genom att den inte hackar å har sig. Precis som jag muttrar den när det är kallt och snöigt. Med mig gör våren mig alldeles nyförälskad. Att det gått två och ett halvt år har inte så dämpande effekt när väl fåglarna kvittrar igen.

I hallen har första gipsskivorna kommit upp. Trots gammalt hus blev det gips den här gången. 


Å så snart jag har vägarna förbi ska jag köpa våriga blommor. Tulpaner, blommor på lök och kanske till och med en och annan engångsblomma! Sån stor inverkan har våren på mig.
Årets första tulpanbukett ligger vissen på diskbänken och väntar på komposten. 

2 kommentarer:

  1. Vilka häftiga skatter du hittat! Men lite synd att det inte fanns kommentarer. Kanske skulle du lägga in en liten lapp i tidningen? Vi hittade en julklappsetikwtt från 50-talet men jag hade bra gärna velat ha en liten liten förklaring till den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, man vill ju gärna få veta så mycket som möjligt. Men det är lite spännande att fantisera oxå =) Någon i ert hus kanske var släkt med jultomten? Eller hade fått huset i julklapp. Eller jag vet! Grinchen kanske kom till ert hus och allt som blev kvar av de stulna julklapparna var en etikett! =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)