fredag 14 mars 2014

Topp

Imorse vaknade jag bredvid min Sötaste. Det var innan väckarklockan ringde och näsan gick att andas med igen. Hon var också vaken och det kändes som att vi var lediga. Jag tycker om känslan av att vara ledig. Andra dagar börjar jobbet så fort jag väckts. Men idag var inte som andra dagar.
Ute värmde solen så jackan var uppknäppt. Det gör det lättare att röra sig. Jobbet började med en promenad i skogen med barn som njöt av att ströva fritt. De klättrade på stenar och plockade av allt levande som börjat spira.

På rasten var stickningen i mina händer. Det är som meditation och veckans förkylda trötthet blev ett lugn. Jag är frisk igen. Jag orkar med. Snart är det helg. Eftermiddagens film fick ett regnigt soundtrack. Men idag behövs det mer än väder för att ge en Låg. Det får smattra hur mycket det vill. 



Och snart ska vi hämta 1:a Sergant Rosa. Kommer bli en bra helg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)