fredag 7 mars 2014

Vårtecken

Vi letade vårtecken med barnen på jobbet idag. Det är lite tidigt, men eftersom vintern var så varm växer det redan harsyra, kaprifolen har stora blad och syrenen knoppar.


Men det största vårtecknet finns på skolgården i sandlådan. Barnen kommer springande med ett rassel av kulor i fickorna.

Det låter både vår och barndom. Jag minns när jag stod framför en pyramid av sten och frös. Kläderna var nya så jag VILLE ha dem på mig. Fröken frågade om det inte var kallt. Vilket jag absolut nekade till. T-shirten var ju lång!

Idag blandas kulorna med Pokémonkort och jag är själv fröken. Suckar lite när jag ser treorna utan jacka och tycker det är skönt att själv ha mössan på.

Kulorna är vackra och jag vill lägga dem i en vacker glasskål i fönstret för jag är vuxen. Eller gömma några i jackfickan såg jag kan minnas och le.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!! Ja, kulor väcker verkligen vårkänslor! Och jag minns att om det gick bra i kulspel en dag, gick man därifrån rikare på kulor och stoltare än en tupp!

    SvaraRadera
  2. Tack! Mm, verkligen. Tänk när man lyckades vinna just den där speciella kulan =)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)