torsdag 24 april 2014

70?

Sötaste tar sig sakta men säkert mot den rosa lappen och jag gör mitt bästa i passargerarsätet. Nått har jag nog lärt henne men framför allt har jag lärt mig MASSOR själv. Som en hel drös skyltar och regler jag egentligen kan men glömt bort. Och att köra inne i stan utan att veta exakt innan hur jag ska köra. Eller alla trafikplatser som är en smula skevt planerade för att de byggdes för en helt annan typ av trafik och nu får anpassas så gått det går. 


I skogen på väg till landet lite längre bort finns en 70-väg. Jag kan svära på att den inte byggdes som 70-väg fast jag inte var där då så jag vet. Men en vanlig hederlig svenska-landsbygden-kostig blev en grusväg som någon sen la asfalt på. Och grundhastigheten på en asfalterad väg är 70. Alltså blev det så här också. Fast vägen är lika smal som när den hade grus överst. Mötesplatserna är kvar med sin fina M-skyltar. För att sammanfatta det hela; Harreligen!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)