fredag 18 april 2014

Bättre underlag

I vardagsrummet har det legat ett hallgolv. Inte egentligen i vägen men intrycket har varit stökighet och inte färdigt.

Idag påbörjades arbetet med att ta bort det. Alla väggar i hallen är färdigmålade (i garderoben har jag bestämt att två lager räcker. Vi har inte tänkt att gå in där och ev räcker inte färgen tull ett tredje lager...). Golvlisterna är också färdigmålade och flyttades över till vardagsrummet.

Sen kom pappa för att lägga golv! Yeay!!!

Första brädan! Får man göra reklam på sin blogg? Har hört om folk som fått smisk för det. Men jag påverkar ingen större mängd människor och jag har gjort reklam innan utan att skämmas. Det här golvet kommer från Baseco. Svensk gran som är obehandlad. Har lika dant i sovrummet. Ambitionen är att göra det grått med såpa. Vilket det blir om man skurar sitt golv ofta med såpa. Vilket jag inte gör. Det är fint ändå =) Och tids nog kanske.

Mycket klurande och tänkande i en hall med diverse vinklar och vrår. 6 brädor och en middag hos päronen sen var pappa klar för idag.

Imorgon fortsätter det i väntan på påskharen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)