torsdag 24 april 2014

Behålla det vackra

Det finns inget finare än trägolv. Och ku äldre och mer skurat desto bättre. Men alla trägolv funkar inte lika bra att bevara som golv. När vi renoverade sovrummet och badrummet för flera år sen var vi tvungna att bryta upp trägolvet. Nya rör skulle dras och isoleringen behövde fyllas på. Golvet var inte jättefint. Skevt och lappat. Och när vi bröt upp det sprack ALLA spontar. Så det fick bli nytt trägolv sen. Men det gamla fick nytt liv! Först som sida till garderob i sovrummet.


Sen tog det ett tag innan jag fick byggt skåp till handfatet i badrummet.

Ni får se utsidan för insidan är något skev. Men jag har byggt det själv! Och helt utan någon som "kan" och står bredvid och egentligen kan bättre. Hur ska man bli bra om man inte får göra lite halvbra först. Förresten är jag inte helt tak ändå. 

Resten av brädorna bar en efter en blivit odlingslådor till trädgården.


Jag tänker att de är bättre kvalitet och håller längre än nya brädor. Ena sidan är ju rejält såpad iallafall. 

Fler exempel på saker som fått nytt liv kan ni se inne på Fabriken.

2 kommentarer:

  1. Åh gamla träplankor är ju helt underbara att återbruka, det blir så vackert! <3

    Själv har jag bla lekt med gammalt rostigt armeringsnät idag..blev inte så tokigt.. ;)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oo, spännande. Ser fram emot att se resultatet på din blogg =)
      Kram

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)