fredag 4 april 2014

Det börjar lysa vitt

På promenaden med med förskoleklassen idag såg jag vårens första vita. Blyg och lite hängande stod den där, vitsippan. 

Jag har hört rykten om att de har funnits ett tag, men det var de första jag såg. Och vips kändes våren mycket mer färgglad. Barnen strosade och skuttade och fyllde fickorna med kottar. Mina händer fick bära buketter.

Det är nått särskilt med vårens första blommor ute i den riktiga naturen. När de är här känns det lixom mer säkert att det är vår. Min bukett fick pryda entrén. 


Hoppas jag hittar fler hemma så köksbordet kan få sig en stor bukett.

2 kommentarer:

  1. Underbart med vitsippor :) De på min tomt har inte kikat upp än, här i zon 6 har vi inte kommit så långt än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att de är desto mer efterlängtade när de väl kommer =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)