onsdag 9 april 2014

Flera gånger om dan

Varje gång jag tar upp mobilen för att titta på klockan blir jag så glad. Jag ler för mig själv och tankarna försvinner långt bort. Det är vår och sol och värme och det växer i min trädgård. Morgonen börjar disigt med ett ljus som lovar att jag kan ta av jackan senare under dagen. Även den här morgonen fast regnet taktfast slog mot altanen. När vi kom ut var luften ändå ljummen och fåglarna struntade i regnet.

Är det tiden som gör mig så glad? Skulle det kunna vara. Finns många klockslag som jag tycker extra om. 17:00 för då slutar jag jobbet. Eller 9:00 för då har jag hela dagen framför mig. Men de är inte anledningen. Istället är det min otroligt fina bakgrundsbild.

Vissa bilder lyckas man så bra med! Och lika roligt varje gång när det inte är planerat. Jag var en bra fotograf en gång. Det var innan digitalkameran pajade allt. Med 36 bilder som kommer kosta mig minst 150kr anstränger jag mig mer. Nu kan jag ta en miljon helt gratis och hoppas på det bästa. Ibland blir det som sagt bra. Men jag vill hitta tillbaka. Min underbara Nikon F3 står kvar så det är väl bara att köpa film till den =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)