söndag 27 april 2014

Före och efter

Helt plötsligt greppade jag spaden och satte igång. "Du har tänkt på den där rabatten länge va?" undrade Sötaste sim inte riktigt hängde med. Mm, kanske... Å igår när vi började prata om kryddland satte inspirationen igång.

Så här såg det ut innan:

Visst, den har inte rensats från vintervilan alls i år. Men ändå lite väl överväxt och svår att plantera något i för all sten och svår att rensa från ogräs för där växer bara så mycket.

Jag struntade helt i att försöka bevara något av det som växte där. Både smultron och nejlikor och fibblor rök. Det är inte så vanligt att jag gör så. Jag brukar ju snarare behålla allt som lever oavsett hur fult jag tycker det är. Men ny har vi en plaaan.

Ett par vändor med skottkärran och betydligt mer ont i ryggen senare ser det ut så här:

Det ska bli en terras till och för att lätt komma åt la jag dit några stora platta stenar som trappa i mitten.

Blir till att fylla på med köpejord. Sen kan diverse örtplantor flytta dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)