måndag 28 april 2014

Helt klart jue!

Utmaningar är bra saker. Återbruk ännu bättre. För att inte tala om vad det blir tillsammans! Tänk vad det kommer leda till inspiration och nya idéer och ännu färre saker som behöver köpas nya. Bloggen Klockarbarn har återupptagit sin Återbruksutmaning. Sist var i höstas och då läste jag bara om den för då hade jag ingen blogg. Men nu så! Bidrag nummer ett blir det sista på badrumsskåpet.

Själva skåpet har jag bloggat om förut, målningen blev klar för en och en halv månad sen.I helgen fick jag dit en knopp för öppning och stängning istället för det trasiga låset som var där innan. Knoppen är visserligen ny, köpt på Hus till Hus i Alingsås. Men idén till fastsättningen hade Sötaste. Hon sågade till en bit av en gammal list och målade svart. Jag skruvade bort det gamla låset och satte ner den svarta biten. Sen var det bara att skruva fast knoppen genom nyckelhålet.

För att få skåpet att hålla sig stängt skruvade jag fast magnet och bricka på insidan. De är norpade från ett gammalt köksskåp som sitter i ett av uthusen. Alltså återanvändninga av återanvändning. Köksskåpet från päronens kök till uthuset och nu delar av det i vårt badrum.

Asså, jag är så nöjd med det här skåpet!

6 kommentarer:

  1. Så fint med harlekinrutorna i svart på teak och fin knopp! Aha! Så det står alltså i badrummet? Kul, men oväntat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Japp, det står i badrummet. =)

      Radera
  2. Åh vad fint! bra jobbat:)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)