fredag 25 april 2014

Helt under-bart

Har jag sagt att min pappa är så bra? Jag kan säga det igen och igen och igen. Hela golvet i hallen är lagt och det blir så vackert. 

När vi kom hem gick vi ut dit å sa "åå" och "aa". Sen satt vi länge på golvet och bara njöt. Känslan av att det är helt. Och att det doftar så gott. Nytt och trä. Att såga i trä ger den bästa av doftar. Det är ett material på riktigt. När jag var liten klättrade jag i träden och byggde kojor av deras grenar. Jag knäckte och drog i den och fick näsan full av skog och den bästa av lekar. Träden och jag växer upp och på vårt hallgolv minns jag. Det är så fantastisk att bo där cirkeln är sluten. Minnena samlas med idag och framtid. Det här är vårat hem nu. För 6 år sen flytta jag in i mängder med affektionsvärde. Det hissnade i mig att äntligen få ta över Farmor och Farfars hus. Idag älskar jag det för allt, att förfäderna vakar över mig och att jag och Sötaste bygger upp något som är vi och vårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)