torsdag 17 april 2014

Inte mycket kvar

"Kan du komma med ett snöre?". Min Sötaste håller i den otroligt långa och rangliga pelargonen för att den inte ska ramla. I flera veckor har den stått uppstöttad mot ett hörn. I flera veckor har hon pratat om att jag borde binda upp den. Som det brukar alltså. Hon ser och kommer med idéer. Jag hm-ar med och fixar. Efter en stund. Eller veckor.

Jag hämtar inget snöre. Istället plockar jag en av knivarna från knivlisten. Sen är det inget kvar som kan knäckas.

Och har jag tur kommer det en drös nya skott som gör den yvig och fin. Dessutom kan det bli fyra nya plantor från skotten jag tog.

Fullt med äppleblommor vill jag ha! Sötaste tittat smått förfärat på stumpen som är kvar och hoppas det samma. 

2 kommentarer:

  1. Den kommer nog bli jättefin..pelargonier är ju riktiga överlevare.. =)

    SV: Ja absolut! Men tur för mig denna gång..är nästan sugen på att köpa hem något mer träd men avvaktar tills jag får dessa i jorden först och främst.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De älskar inte alltid mitt hem. Det är lite för mörkt här. Men det brukar innebära att de blir långa, glesa och fula och inte att de dör. Så det blir nog bra =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)