torsdag 17 april 2014

Intet ont anande

Som present från Sötastes päron kom den in i våra liv. Leende och påskig. Säkert trodde den på ett liv efter påsken. 

Men något tom i huvudet kunde den inte se vad vi såg. Att bakom den fina folien vankades något sött och lockade. Det låg inte långt bort att hemska dåd skulle begås.

Ska jag? Ska jag? Ska jag? Jaaaaaa!!!

Moahahahaha!!! Sen njöt vi =)

Bra början på påsken som än så länge inte blivit så påskig. Ett spretigt ris togs in för ett par veckor sen så det har vissnat vid det här laget. Påsen med pynt sen tidigare står i grovköket och väntar. Alla andra bloggare visar upp sina fina påsk-våriga hem. Men inte jag! Inte än, kanske inte alls. Men vi har det viktigaste.

Godis med guld på, varandra och en traditionsenlig inbjudan till landet lite längre in i landet på påskafton. Kommer bli så bra =) Och jag kommer dela det här på Fabrikens Torsdagstema Påsk iallafall! Kan väl alltid se mig som en kontrast till allt vitt och välordnat =) 

Glad Påsk på er!

4 kommentarer:

  1. Behövs inget påskpynt när ni har så vackert godis. Är det lika gott som fint?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innehåller choklad, så japp, gott! =)

      Radera
  2. Här är det allt annat än vitt och välordnat. Vårt möblemang består av en salig blandning av begagnat och ärvt. Precis som vi vill ha det. Men två fina påskris har jag i alla fall fått till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart, det är så ett hem blir till. Ihopaplock och affektionsvärde. Najs med påskriset! Här åkte det vissna ut idag. Blir nog inget nytt. Men nästa år, då! =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)