onsdag 16 april 2014

Jag är rik

Klockan ringde redan 6 imorse och vid mina fötter låg en katt. Förkylningen river i halsen IGEN men jag har ett jobb att gå till. I går fick jag veta saker som känns helt fantastiska och Sötaste körde motorvägen hem för första gången. Trösklarna i hallen är fortfarande inte helt torra och jag har inte hunnit måla den sista väggen än. Men när jag kommer hem är Sötaste där och kanske även blivande Veterinären. Vi ska spela spel och äta paj och om det finns någon sol kvar ska vi njuta av den mot en varm vägg. 

Jag har så mycket och jag är så rik. Vilken dag som helst ska jag köpa en krona till Hjördis för hon är min Förmögenhetskatt. Hennes andra matte bestämde igår att hon skulle få sov inne i natt. Det var kompensation för att vi inte varit hemma på några dagar. Hon låg hela natten vid våra fötter och ville inte ut förrän jag gick upp. Min söta kisse. Du är inte det intelligentaste av katter. Jag tror att du är uppfostrad av en hund. Är draperiet fördraget kommer du inte ut ur sovrummet fast du har tagit dig igenom det hur många gånger som helst. Nu har vi fäst upp ett hörn för att inte göra dig helt förtvivlad. 

Tänk när du kom till mig. Alldeles smal för kastreringen var nygjord och än hade inte magen börjat hänga. Örat var grönt efter tatueringen och du la dig för säkehets skull under sängen. Men du förstod med en gång vart matskålarna och toalådan var. När jag satte mig på golvet kom du fram och ville bli kliad. Vi började turerna ute i sele. Läskigt och spännande och dit jag gick, gick du. Sen ville jag ha halsband på dig när du fick vara ute själv. Du HATADE det och ville bara klia av det. Men om jag satte på det precis när du satt vid dörren och ville ut så gick det bra. Sen fortsatte du att följa mig. Var du ute samtidigt som jag skulle till affären ville du efter mig ner till torg och spårvagnar. Jag fick lura dig och gå runt en buske tills du inte såg mig. På avstånd hörde jag ett ynkligt jamande, men du slapp bli överkörd.

Bil var aldrig kul att åka men buss och spårvagnar gick bra. Du somnade i buren och uppförde dig bra när vi kom fram. Du var lixom hemma vart än vi åkte. Nu har du bara ett hem och slipper flänga runt. Från första dan här spanade du in ytterdörren och hade sen koll på vart du bor. Nu står utesoffan på plats under fönstret så du kan hoppa upp och titta anklagande på en. Du gillar inte grusgången men mössen, sorkarna och fåglarna har gjort dig fet. Ibland surar du och kommer inte när jag ropar. Men det bästa du vet är att bli kardad på trasmattan i köket. 

Kisse, du gör mig rik på ännu ett sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)