lördag 12 april 2014

Klart det är gott, men vad smakar det?

Godis. Det är liksom mer än gott. Det står för mys, lyx och unna sig. Godis är krypa ner i soffan och vara ledig. Slösurfa, zappa eller titta på en bra film. Krypa nära den jag tycker mest om och sen få somna i hennes knä. Ta en bit till, välja den som är godast. Blanda sött, surt och choklad. 

Godis är barndomsminnen och bra böcker. Något av det bästa från Harry Potter-böckerna är beskrivningarna av allt godis. Det ger känslan av att det är något viktigt att äta och höjden av gott. I verkligheten kan jag inte alltid komma på vad jag vill köpa när jag är riktigt sötsugen. Inget är lika gott som jag tänker mig ändå. Sen går det ju inte att välja EN smak när kroppen skriker. Det är därför jag gillar lösgodis bäst. Trots mindre trevliga historier jag har hört om det... Så länge jag själv inte har sett det tänker jag låtsas om som att det inte finns något ohygieniskt alls med plocka fritt. 

Igår var vi till den största mataffären för att hämta ut en gåva. Ett halv kilo godis lockade de oss med. Självklart tjänade de pengar på oss på flera andra sätt när vi väl var där. Men en välfylld skål kunde följa med oss till soffan och fredagsmys. Lite öm var magen efteråt. Blir frossandet inte allt för ofta är det värt eftersmaken. Och det mesta godiset är kvar till en annan dag. (Sen om det har med karaktär eller med att vi köpte så attans mycket att göra låter vi vara osagt...).

Nu blir det locket på! Åtminstone till ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)