söndag 20 april 2014

Lite efter del ett

För flera veckor sen var 1:a sergant Rosa på besök. Hon kom med en karton ekologiska ägg från gården hon hyr in sig på. 6 stora fina med gula värd sitt namn. Och 6 pytte, pytte! Nya hönor tar tydligen en tid på sig att kalibrera sig. Så äggen kan bli i all möjlig oordning som EU inte hade gillat. Men det gör vi. Och idag, när påsken snart är över började vi påskpyssla. Först fram med en knappnål och göra ett hål i ena änden.


Vilken ände som är rätt ände hade vi delade meningar om. Blev hälften av varje. Så himla mitt på lyckades jag nog inte med. Men eftersom vi ändå inte är helt raka i det här hushållet så gör det inget att de hänger lite snett.

Nästa redskap. För inte pysslar jag med att BLÅSA ur ägg. Inte när det finns helt andra resurser. På något sätt, från en förälder jag inte tänker nämna, har det kommit hem en spruta med STOR kanyl. Perfekt för att tömma ägg med!


Använde även sprutan till att tvätta ur äggen med lite vatten. Nu står de på tork sen får vi se vad som händer. Vi har inget ris längre inne att hänga dem i. Men det är en påsk nästa år också. Å då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)