måndag 21 april 2014

Påsk

Vilka fantastiska fyra lediga dagar. Allt det där jag tycker bäst om. Hemma, fixa, trädgård, vänner, åka iväg, grilla, sol och värme. Och flera pluppar till kalendern. Nu har både jag och Sötaste jobbat ihop till varsin första belöning. Har inte en aning om vad jag ska hitta på till henne.... 
Fyra av plupparna kom av påskaftonpromenaden på landet lite längre bort. Då där allt följs av tradition som är underbar och inte ett dugg krävande. Först mat, sen promenad och därefter efterrätt. Passar vädret avslutas kvällen med brasa och korvgrillning.


En liten kopparödla! Bästa djuret att visa barn att ormar inte är elaka.


Från min Sötaste =)

I år tillät vädret. MASSOR av granris gav en maffig brasa med ett gnistregn rakt upp i himlen. Och som brann ner till lagom korvgrillningsglöd lagom fort. Iallafall när det finns grillpinnar DeLuxe att grilla med som är jättelånga =)

Jag är så lycklig över denna helg. Och vill ha meeeer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)