torsdag 3 april 2014

Snurrigt

Jag brukar hävda mig själv miljövänlig. Återanvänder, shoppar ekologiskt när jag kan och shoppar inte alls helst. Grönsakslandet väntar på självhushåll och det var länge sen jag flög. Men allt det där äts egentligen upp dagligen av min stora miljöbov - bilen. Jag har dessutom långt till jobbet. Och kör även korta sträckor. Därför känns det snurrigt bra att för en gångs skull sitta på bussen på väg till jobbet.

Fulgula Cleo fick en tvåa på besiktningen och är nu inlämnad. Hoppas hon blir väl behandlad och jag kan hämta henne imorgon. Teknikern jag lämnade henne till var trevlig och det bådar gott. Till skillnad från sist. Då blev jag skälld på för att jag använde fel uttryck. Tss! Löjligt! Ska skälla på honom nästa gång han hämtar barn på fritids och inte slänger sig med det pedagogiska fackspråket. 

En dag ska jag bli duktig och jobba och leva på ett sätt att bilen inte behöver slitas så attans. En dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)