lördag 26 april 2014

Vad jag gör medan pappa tapetserar

Det har varit ett och annat inlägg om vad pappa gör med renoveringen av hallen. Visst, jag har stått för det mesta av målandet och underarbetet för det. Men det är ändå pappa som gör det mesta. Så vad gör jag under tiden? Förutom att hänga över axeln, diskutera och hjälpa till. Tja, idag handlade det om att fp jord under naglarna. Först tog jag ut några vinterförvarade växter. Det såg inte ut att vara mycket liv i dem.

Men båda pelargonerna levde trots att de var täckta av mögel. Och Morsdags-rosen såg riktigt fin ut. Den enda som det inte at mycket hopp om är Hortensian. Men den å andra sidan kommer jag inte sörja om den hamnar på komposten. Blommorna är vackra med bladen blir så attans fula bara man glömt att vattna dem en gång. En chans ska den få iallafall.

Efter en omgång med sekatör och ny jord ser de ut så här.

Sen började jag plocka med krukväxterna inne. Har så himla många eftersom jag gärna tar skott och sticklingar och inte vill slänga något som lever. Sorterade ut en hel hög som jag ska försöka skänka bort på en köp- och säljsida på Fb som jag är med i.

Sen började jag plantera om en del av de jag ska ha kvar. Avokadokärnan jag planterade i höstas är en pedagogisk studie i hur ett frö gror.

Sen kände sig pappa färdig och gick hem till sitt. Då städade vi undan och ramlade ihop i soffan. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)