torsdag 3 april 2014

Världens alla kulturer

Jag har en favoritplats jag alldeles för sällan tar mig till, Världskulturmuseet i Göteborg. Det är en så fantastisk plats. De har alltid någon intressant utställning på gång. Och ingen är permanent så det finns ofta något nytt. Men även om det inte är något särskilt man vill se är det värt att betala inträde och gå in. För där finns en trappa. En STOR underbar trappa som gjord för häng och möten. Därifrån har man överblick på hela museet. Och ovanför trappan finns en god restaurang. Trappan är välkomnande. Man är inte i vägen och där kan man sitta hur länge som helst.

Just nu har se en ny utställning på gång. Den sitter ute på fönstrena som ett gigantiskt kylskåpspoesi.

Påminner mig om att snart ta mig dit igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)