tisdag 8 april 2014

Vart tog alla konserter vägen?

På den gamla goda tiden. Tänk då! Och då menar jag inte så gammal tid som när jag stack in huvudet i kiosken för att köpa  sura droppar. Nä, mer som i för typ, ee, tre år sen och lite till. Då när Ralf föddes och Minus konsääärbyxor var nya. Harreligen vad det hittades på då. Jag var på varenda konsert jag kunde och ville gå på. Särskilt när Mustasch eller Europe spelade. Och Peace and Love! Med DeLuxe-camping. Fina grejer. Ralf var med, såklart. Och tillsammans med Älgen hittades det minsann på ett och annat. Tror helt klart de var vildare än de där människorna som höll i dem... Och det där lilla scoutlägret i Skåne. Världen var inte större än en tälthangar och ändå fick Ralf bestämma. Jag bli alldeles nostalgisk och bara ni som var med förstår vad jag pratar om.

Sen hände de saker. Först fantastiska saker, fast de ha egentligen inte med det här att göra. Sen släppte Europe en skiva som inte alls var lika bra som den förra. Och Peace and Love gick i konkurs!!!! Där rök våra drömmar! Det som skulle bli så bra...

Nånting därefter drog ur lusten ur mig. Konsertupplevelsen är inte den största längre. Jag vet inte vilka jag vill snabba mig till för att krama staketet längst fram för. Ralf tror jag gick och blev lite medelålders. Helt plötsligt började han viska om luftmadrasser och förvaringskorgar i tältet. Men där sätter jag stopp! Tält är läger, eller festival. Ingen familjecamping med matchande träningsoveraller. 

I helgen fick Ralf besök av Älgen igen. Jaaa!!! Vi andra trodde att allt var frid och fröjd och det bara var ett glatt återseende. Men det visade sig att de genast satte igång att smida planer. När Minus åkt var minsann Älgen kvar! Och inte är det Ralf han hånglar med. Istället är Kotte misstänkt närgången.

Hur ska det här sluta? Hoppas jag får ha linoljefärgen ifred. Har hört om små hundar som stoppar nosen i färg. Tänk att ha huset fullt av Ralf&Älgen-tassavtryck. Fast å andra sidan, då vet jag ju vart jag har dem. 

Jag hade det attans kul då och så otroligt mycket bättre nu. Och konserterna finns kvar. I fotoalbumen, i bilstereon och i ett par biljetter till Dolly Parton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)