måndag 7 april 2014

Vi skojar till det lite mer

Jag har målat i fredags. Och i lördags. Och i söndags. Efter tre lager blir det bra. Gött! Svårt att få med det på foto, men ändå:

Vi börjar längta lite till när vi kan flytta in i hallen igen... Nu är det BARA kvar.

Händerna blir fulla av färg.

Jag har bästa knepet för att få bort det. För linoljefärg är inte bara att skrubba bort med lite tvål. Istället tar jag diskmedel på torra händer. Gnuggar i det som om det vore hudkräm överallt jag kan komma ihåg att gnugga. Sen tar jag på lite vatten och gnuggar lite till. Sen är det bara att skölja av! Penslarna däremot... Det enda jag hittat som hjälper för dem är lacknafta.... Får hoppas att lacknafta som jag återanvänder så många gånger det går blir miljövänligare än att köpa nya penslar hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)