fredag 9 maj 2014

Att inreda ett kök

Just nu skulle vi ha suttit utanför ett tält i skogen med en massa scouter runt om. Jag skulle börja bli väääldigt sötsugen som jag alltid är på hajk och oron för hur mycket jag kommer att frysa under natten skulle komma krypande. Men så blev det inte. Istället sitter jag i soffan och tittar på packningen utspridd på mattan framför mig. Sötaste tipsar mig "du kan blogga om hur man inreder ett kök". Självklart! För det finns så många bra-att-ha-saker som jag inte kände till för två och ett halv år sen. Att jag alls klarade av att hajka innan dess!

För att inte göra allt för mycket reklam vill jag informera om att det finns flera andra stormkökstillverkare som också är bra.

Varje del är märkt med blått nagellack. Underlättar för att hålla ordning på vilken del som tillhör vem bland alla scouters kök.

För några år sen gjorde jag en egen skärbräda med kombinerat durkslag. Det är nu kasserat efter att blivit lite väl sunkigt. Det här är köpt och fungerar bra det med.

En diskhandduk delad på mitten och fållad. En av halvorna är tillräckligt stor att torka disken med men tar mindre plats och vikt än en hel.

I köket ligger ett baskit med slev rån en leksaksaffär, fällkniv, salt och peppar i gamla filmburkar, en halv disksvamp och diskmedel i en liten plastflaska från ett hotellbesök.
Ta-moj, gas och brännare också såklart. Ingen T-röd i mitt kök minsann!

Sen finns det ju sim sagt en uppsjö med bra-att-ha-saker.
Små plastburkar för matförvaring, kryddburk, miniosthyvel och visp från samma leksaksaffär som sleven.

Det kommer bära av ut i skogen imorgon istället över dan. Ingen sovsäck som inte är tillräckligt varm men matlagning och scouter iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)