måndag 5 maj 2014

Bränn dig inte

Farmor satt i stolen i sovrummet och virkade grytlappar. De flesta lottades ut på kyrkans basar. Men om jag sa att någon var fin fick jag den i julklapp senare.

När jag flyttade hemifrån hade jag en bunt med vackert och jämt virkade grytlappar i alla möjliga olika färgkombinationer. Ingen stor nog att verkligen användas. Oavsett hur försiktig jag var brände jag mig när handen hamnade utanför lappen. 

Vad då göra med farmors fina hantverk? Jo, klart de kan skydda mot värme ändå. En lapp snurras runt handtaget på stekpannan och sys fast.

Häpp! Kan man steka pannkakor i en evighet innan handtaget blir för varmt för att ta i. Jag hoppas att farmor är nöjd med mig och hur jag använder hennes julklappar. Återbruk, fina grejer. 

Vill ni ha mer inspiration till Återbruk, titta in hos Klockarbarn.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin historia med din farmors pannlappar och att du fick dom som du tyckte var fin.
    Din farmor är nog glad att du använder dom!!!!!

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det är fint att minnas henne så =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)