måndag 19 maj 2014

Den verkliga världen

Det blev en vecka full av händelser. Tiden i soffan var ren återhämtning och knappt att drakarna i DragonVale blev omhändertagna. Nu är det ny vecka och listan över det jag vill hinna med är lika lång som innan. En sak avbokad leder till två nya uppskrivna...

Helgens roadtrip var så underbar. Vi konstaterade återigen att vi är bra på att göra utflykter. Det finns lugn och ro och massor av upplevelser. Det blir egentid, tillsammans-tid och umgåstid. Vi har till och med tur med vädret. Till och med och inte iallafall. Lördagen brände våra näsor på Alvaret och söndagen var mulen i bilen.

Vi har förmånen att ha vänner lite överallt. Första gången på nya ställen blir så mycket mer kvalitet när det inte enbart är turistbroschyren som berättar vad vi ser.

Och att känna sig hemma när man är långt borta. Hitta sin egen vrå och samtidigt nya vinklar. Resor får mig att landa. Jag längtar inte längre hem. Jag längtar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)