måndag 26 maj 2014

För fint

Ibland är det så skönt att låta känsla gå före praktiskt. Antagligen för att jag mest är en praktisk person. Visst vill jag att mina kläder och mitt hem ska vara fint. Men är det inte också praktiskt så är det lixom inte lika fint längre. Eller just praktiskt är kanske inte rätt ord. Men funktionsduglig. Det jag ska ha något till ska det funka till. Typ det är inte praktiskt att ha diskhon i kökets ena hörn och spisen i det andra. Men det funkar till skillnad från ett så attans fint vattenlås i gjutjärn som är halvt igenkloggat. 

Den ramlar det in nya prylar i ens liv. Som inte alls är lika praktiska som en skottkärra. Men så fantastiskt vacker.

Många vändor till tippen med ogräs blev det. Men det är ju bra med motion. Och den är så fin... Vissa dagar är trädgårdsarbetet inte lika stort. Och då kan jag kånka omkring på en fin emaljerad hink. Det blir nästa lite romantisk känns. Den där romantiska idéen man har om hur bra allt var förr i tiden. Tills axlarna börjar värka för mycket och den mycket mer praktiska skottkärran åker fram ändå =)

2 kommentarer:

  1. Hmm, rätt lik hinken farmor hade i sovrummet på natten, för att slippa gå i den branta stentrappan till badrummet i källaren. Samma?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, kära Syster. Den här kommer från annat håll. Men kan väl mkt väl ha används på samma sätt.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)