onsdag 7 maj 2014

Liten på jorden


Världen är ibland så stor och hemsk. Jag sitter hemma och känner att jag inte förstååår. Hur kan en miljon mammor protestera mot till exempel Harry Potter samtidigt som en annan miljon mammor ser sina barn tyna bort av svält. Vad skulle ekarna tänka? De, om någon, har perspektiv på världen. De har sett hur alla problem med tiden ändras till styrkor och fördelar. Hur förståsigpåare får bita sig i tungan och deras arvingar skämmas över dem. 

Jag vill stanna i min lilla värld. Där allt verkar bli bättre och där gräset växer grönt. Här är jag övertygad om att alla haters är få till antal men råkar bara vara bra på att skrika högt. Och när det väl kommer till kritan kommer Svensson resa på sig och säga ifrån att "nu räcker det, sätt dig ner och var tyst för ingen håller med dig"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)