tisdag 13 maj 2014

Ny grönska

Det går inte så fort alla gånger. Hur längesen var det som det var påsk? Det var då vi fick två fina pelargoner av Sötastes bror. NU har de hamnat i större krukor och kommit ut på altanen.

Till mitt försvar hävdar jag att det ändå var för kallt tidigare att ställa ut dem.

Vi har två fikonträd som även de kommer från Sötastes bror fast för två år sen. Då var de krukväxter, nu är de träd på riktigt. Den mindre fick en ny kruka och den stora fick nöja sig med lite gödsel ovanpå.

Några fikon förväntar vi oss inte. Inte så länge vi inte har något växthus att ställa dem i. Men de är koola ändå. Och på tal om det, jag vill ha ett växthus? Är det någon som har ett över? Gärna ett lite större. Eller en himla massa gamla fönster så kan jag nog bygga ihop något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)