måndag 26 maj 2014

Rent hus

Renoveringar orsakar byggdamm. Och lägger en massa saker i vägen för dammsugaren. Men nu är hallen såpass klar att en riktig storstädning var genomförbar.

Jag älskar verkligen inte att städa. Men ååå vilken lättnad det var efter. Till och med halvvägs. Att kunna gå genom vardagsrum och pysselrum utan en massa som stressar ögat. Jag till och med bättrade på utsikten. Det var nog två år sen sist...

Jag gillar min metod för fönsterputsning. Vatten och diskmedel i en sprayflaska och sen torka av med mirakeltrasa. När trasan blivit för blöt efterputsar jag även tidningspapper. En metod som går ganska fort. Men bor man i ett hus med gammeldax fönster kvittar det lite hur fort det går, mängden rutor gör att det tar en himla massa tid ändå. 114 rutor totalt. 

Jag tycker om mitt hem (trots alla rutor, men de är ju bara jobbiga vartannat år. Okej, borde vara vare men det är ändå inte så ofta). Det är jag och hemma och blir allt mer vi och hemma. Jag tycker om att vara vi och vårat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)