onsdag 21 maj 2014

Stolt pyssel

Om en vecka drar West Pride igång i Göteborg. Sjääälvklart är Regnbågsscouterna en del av det. Scouterna föreläser om Trygga Möten - utbildningen som alla ledare ska gå för att minska risken för övergrepp och öka vår förmåga att upptäcka kränkningar. Och i paraden kommer det viftas med flaggor och sjungas lägerbålssånger! Fast utan mig... Jag är hos SysterYster och firar systerson som konfirmeras. Men förbereda kan man ju göra =) Vi samlades ikväll för pyssel av allt möjligt i regnbågens alla färger. Som flaggor:





(Snygga naglar btw!)

Och söljor:



Ett och annat plakat oxå:



Dessutom bjöds det på tårta:



Den var liiite svårt att hålla sig ifrån. Men jag nöjde mig med att tycka att den är attans snygg!

2 kommentarer:

  1. Vad häftigt med regnbågsscouter! Sån scouttrupp vill jag också vara med i. 'Söljor' var ett nytt ord för mig och inte lyckas jag klura ut vad det är med hjälp av fotot, förklara gärna. Sen måste jag bara säga att jag verkligen gillar din blogg, den är så inspirerande kravlös i sin livsglädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du gillar min blogg.
      Regnbågsscouterna är ett nätverk inom scoutrörelsen som verkar för att utbilda och synas. Jag har fått lära känna många underbara människor genom det.
      En sölja kan se ut på alla möjliga olika sätt och används för att hålla ihop scouthalsduken runt halsen.
      Kram

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)