lördag 10 maj 2014

Upplägget är allt

Typ en tredjedel av sockerutmaningen är gjord och jag kan tänka mig att berätta hur det går. Vilket alltså är bra. Mest för att jag inte är sötsugen alls just nu. Jättekonstigt för det är jag ju ALLTID. Och det har inte att göra med att jag inte äter sötsaker för sockersuget försvann innan jag började med utmaningen. Fast jag kan tänka mig att sockerförbudet hjälper till att sockersuget fortsätter att hålla sig borta.

Fikasituatuoner och kvällsmys har jag löst med diverse rawfood och uppskuren frukt. Att lägga upp på fat eller fina skålar och duka fram stillar jättemycket av lusten att få lyxa.

Jag har pysslat med att försöka äta hälsosamt flera gånger i mitt liv. Och det jobbigaste har varit alla som tar för givet att man vill äta det onyttiga och till och med tjatat om det. Den eviga sociala pressen att göra som alla andra. Något som är skillnad den här gången. Det är visserligen bara en dryg vecka men än så länge har jag inte blivit ifrågasatt. Så attans skönt.

Återkommer med fler uppdateringar om det fortsätter att gå bra. 

(Undra vad jag ska unna mig sen när förbudet är över? Just nu är jag inte sugen på nått...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)