torsdag 5 juni 2014

Burkigt

Jag brukar hävda att jag inte något större shoppingbehov. Det kniper lite illamående i magen när det ska handlas för mycket. Storhandla mat går bra, det vet jag ju att allt behövs och kommer gå åt. Men när listan över kläder, prylar och inredning som behövs blir för lång brukar jag bara kunna beta av den halvvägs.
Jag gillar att ha en plan med det jag köper. Att det är något jag verkligen behöver, kommer att ha länge, är utvalt som det mest miljövänliga och ekonomiska valet. Genomfunderat om jag faktiskt verkligen behöver det. Och gärna second hand-köpt. Och där har vi min svaghet. Secondhand är miljövänligt och ekonomiskt. Hittar man äldre prylar har de bra hållbarhet och har jag fallit för det vet jag att jag kommer ha kvar det länge. Därför har jag svårt att låta bli att köpa en snygg burk när jag ser den.


Och jag har användning för alla! Snart...

2 kommentarer:

  1. Å, va fin den vit/bruna burken är! En riktig pepparkaksburk att bli glad av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å den kommer det hamna just pepparkakor i! Så då får jag användning för den =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)