söndag 1 juni 2014

En riktig kruka

Det blir bara fler och fler krukor för varje år! Bland krukväxterna inne har jag rensat och gett bort. Men uteväxterna vill jag ha kvar varenda en. 

Olivträd som jag fick för tre år sen när jag lånade ut huset på semestern. Det lever men frodas inte jättemycket. Borde nog läsa på lite.

Våra två fikonträd växer desto mer! Hur ska vi orka lyfta upp dem till vinterförvaringen i höst?

Pelargoner trivs inte inne hos oss. Det är för mörkt så de blir bara taniga och långa. Ute funkar det bättre. Två rosenpelargoner, en vanlig och en doftpelargon. Sen har vi en drös små också som ska få större krukor vilken dag som helst.

Det är så roligt att så, odla och få nya växter. Men sen kommer det till det där med att hitta platser att plantera dem på... Ops...

2 kommentarer:

  1. Fikonträd har jag också funderat på att skaffa :) Det verkar något lättare att få dem att trivas än olivträd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det går att ta skott på fikonen. När vi beskar den ena satte vi det i vatten och det började komma rötter. Sen gav vi bort det så nu vet vi inte längre om det lever eller inte. =P

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)