söndag 15 juni 2014

Jag gillar string

Min farmor och farfar var moderna människor. Särskilt då runt 50-talet. Ut åkte kaminer och spegeldörrar. In kom vatten buren värme och teakmöbler. Vissa saker saknar jag fast jag inte ens var född då. Som VARFÖR tog man bort kaminerna och ersatte med en konstigt byggd öppen spis?

Förstår ni hur svårt det är att städa de små hörnen på sidorna? 
Andra saker skrattar jag mig lycklig över. Byrån i teak, virvar i köket, underbart mönstrade tapeter. Och Stringhyllor. På vinden har jag hittat hela tre stycken i olika storlekar. De har flyttat med och flyttat runt och är alltid lika fina.

För ett tag sen fick jag mail med frågan om jag vill ha flera hyllor. Ja! Klart jag vill! Jättegärna! Hem hämtade jag en hög med bredare och en hög med smalare. Att man kan bli så glad över prylar. =)
I går kom några av de bredare upp efter att väggarna torkat i vardagsrummet. Det blev bra plats för alla våra spel.

Och faktiskt tomrum som vi inte vet riktigt vad vi ska fylla med. Inte ofta vi har det. 

De två nedersta lådorna var låsta och var nyckeln var visste ingen. Men efter lite provande med diverse nycklar vi har liggande så fick vi upp dem.
Plats för mer speltillbehör som kanske inte är så dekorativa. Och en liten skatt rolig hyllpapp i botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)