torsdag 12 juni 2014

Lika samma

Vårt hem är en hemtrevlig blandning av allt möjligt. Även om jag älskar Simon och Thomas smågnabb så förstår jag inte alla varför man ska slänga ut en pryl bara för att den är ful. Tänk om den betyyyder en massa för en. Den kanske stod på klockan i farmor och farfars sovrum och farfar lyckades övertyga en om att den var levande. Eller så var den ens mammas första experiment på vävkursen. Då må den se ut hur som helst, den är viktig!

För att alla viktiga prylar inte ska bilda en för stor och stressande röra bestämde jag mig redan i första renoveringen för en röd tråd. Så i alla renoverade rum är väggarna i huvudsak vita och golvlisterna är breda och gråa. 
I sovrummet är de gamla listerna återanvända
I den mer nybyggda hallen blev det ny lister. Men typ lika breda.

Sen kommer även sånt som trägolv, klinkers och mörkturkos igen i de flesta rum. Men förutom det får saker och möbler vi tycker om flytta in lite utan röd-tråd-tanke.

Köket har mycket mörkturkost. Alla köksluckor och i delar av tapeten.


I hallen är det än så länge mer vinrött. Mycket för att soffan är det.


På Fabriken kan ni se fler tolkningar av temat "Samma fast olika"

2 kommentarer:

  1. Åh det är så skoj att se hemma hos bilder ifrån er, ni ser ut att ha det så himla mysigt <3

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)