onsdag 25 juni 2014

Lite efter

Hur var midsommar då? Nu så här en halv vecka efter och fortfarande två veckor kvar till semester. Jorå, bara finfint serru! Här firas attans traditionsenligt. Enligt våra egna traditioner alltså. Därför ägnas midsommarafton åt att städa, fixa och förbereda och på midsommardagen fylls gräsmattan med en massa fint folk. Först dukar vi upp gemensam knytislunchbuffe.
Attans nöjda var vi med det fina serveringsbordet. Det är den gamla dörren vi hittade när vi rev i hallen då tidigare i våras. Här uppställd på fyra pallar. Ska försöka fixa en mer permanent lösning så att det kan stå kvar där resten av sommaren.

Mat, spel och allmänt häng blev det under scoutkårens stora spindeltält. Hade man vetat hur underbart bra de är skulle jag lätt ha köpt ett till mig själv också då när World Scout Jamboree i Sverige var slut. Jag har ingen bild på tältet utan en massa skönt folk på. Och de bilderna vill jag inte lägga upp. Men tältet ser ut så här:
Foto: Patrik Tollgren Lazarov
http://www.fototavling.nu/avslutade-tavlingar.html?t=25&p=25
Fast utan ljusgloben och med en himla massa mattor och kuddar att mysa med. (Inte helt lätt att hitta en bild på tältet! Å då var det ju verkligen en av de koola grejerna på lägret.

På kvällen tände vi grillarna och lyktorna i träden. Sen smet vi in från kvällskylan och dukade långbord inne.
Så gör vi här på landet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)