söndag 1 juni 2014

Skilda världar

I år var det ingen jospaus! För två år sen konfirmerades äldsta systersonen så länge att det behövdes paus. Jag kände mig skyldig. Som fadder ska man enligt kyrkan stå för den andliga uppfostran. Enligt mig är det viktigare att vara moster och lära ut dumheter. Så när det var dax behövde han konfirmeras grundligt.
Vet inte om jag lyckats förmedla nån mer kunskap till han emellan. För idag höll de inte på längre än att vi klarade oss utan jos.

Jag får ju erkänna att jag och kyrkan inte alltid är så sams. Men att se systerson uppträda är såklart intressant. Jag har även lovat att den dagen jag kan se nån av dem åka skidor på tv så ska jag titta. Å då är jag och sport minst lika osams som jag och kyrkan. Sen innefattar ju konfirmation även kalas med god mat =)

Harreligen vad min syster kan duka upp. Mätt och nöjd och sen GI-kladdkaka på det. Inga problem att stå emot sötsuget där inte. (Sista dan på utmaningen. Ska berätta massor en dag för det har gått så bra!).
Nu är det bara systerdotter kvar. Om hon nu vill konfirmera sig. Hon får göra som hon vill och vara den hon är. 

Och det där med den skilda världen? Jo, jag spenderade dagen i en kyrka i bibelbältet. Sötaste sjöng sig hes i paraden på West Pride... 

Men om fyra år kommer hon inte undan kyrkan. Om det blir nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)