lördag 7 juni 2014

Som sagt, välkommen hit

En humla började bygga bo i krukan med den Afrikanska Liljan. Det påminde oss om att vi länge tänkt bygga humlebon. Så jag plockade fram material och Sötaste satte igång.

En plastkruka som det kom en fläderbuskplanta i en gång.

En av kransarna vi gjorde av grannens björk i höstas. Den blev lite stor och fick aldrig några dekorationer.

Överblivna pinnar och rens från perennerna.

Allt klipptes lagom stort och stoppades ner i krukan.
Kanske inte världens vackraste, men vi hoppas på en drös inte så petiga humlor. 

Dessutom, insidan kan man ju alltid fixa till med lite färg och nya möbler. Läget däremot är guld värd i våran finfina trädgård! Vi hoppas humlorna förstår det och flyttar in =)

Ett pyssel med Återbruk av alla möjliga slag. Fler idéer kan ni läsa om hos Klockarbarn.

4 kommentarer:

  1. Hoppas att humlorna hittar. Tyvärr har inga bi hittat till mina tre bon än. Humlebo kanske skulle satsas på också. Jag har bestämt att vatten ska in i min trädgård. Ska bygga en damm. Kanske inte i år men definitivt nästa. Jag har en plastpappa som byggt massorn med dammar och har massor av Koifiskar som förökar sig flitigt. Himla spännande och kanske trivs insekterna bättre hos mig då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på hur man vet att humlorna har flyttat in? Det surrar en del i rabatten, men vart de bor vet jag inte.
      Lycka till med dammbygge! Låter spännande =)

      Radera
  2. Humlor är ju så underbara :) Här finns rätt gott om dem faktiskt, glädjande nog. De samsas bra med våra små tambin :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Jag hoppas fler hittar till oss oxå.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)