torsdag 26 juni 2014

String i repris

Jag har skrivit en gång tidigare om mina Stringhyllor. Men de är så attans fina att de tål att skrivas om igen. Dessutom har Fabriken tema "En hylla i två olika uttryck" den här torsdagen. Så då passar det att berätta om Stringhyllan som bytte plats. 

Det var en gång en väldigt fin Stringhylla. Det var den första jag ägde och precis som den andra och tredje hittade jag den på Farmor&Farfars vind (alltså det som är min vind nu). Först såg jag några hyllplan och tänkte att de kanske skulle vara fina att få upp. Bara fixa några konsoler till. Tål att tänkas på. Jag tänkte och tänkte och plötsligt slog det mig, låg det inte något mer UNDER hyllplanen? Tänk om det är en sån där Stringhylla. Å det var det!

Stolt satte jag upp den i min dåvarande lägenhet. Ha! Jag har också en Stringhylla! Och jag har hittat min istället för att betala massa pengar för den...
Självklart följde den med till huset och där kompletterades den med två till som jag även de hittade på vinden. Den sattes upp i vardagsrummet och fylldes till sist av en drös spel.

Sen var det dax att måla i vardagsrummet. Och alla de där andra Stringhyllorna ramlade in i mitt liv. För att snyggt fylla ut väggen och få plats med ÄNNU mer spel åkte de upp istället för den där den första.


Men den första är alltid speciell. den kan man ju inte gömma undan på vinden igen. Istället fick den komma upp ovanför pysselskåpet. Det där jag gjorde i ordning så fint förra sommaren och som under vintern blev allt mer belamrad med burkar och projekt.
Nu finns det mer plats för både det ena och det andra. Den ska dock inte belastas för tung på höger sida... Det charmiga med att bo i ett gammalt hus med timmerväggar och gud vet vad emellan dem och tapeten. I hörnet drog skruven med en gång så att jag fick leta reda på en mycket kortare skruv än den jag tänkt använda. På höger sida fanns det INGENTING bakom. Inte ens när jag borrade på lite olika ställen och letade reda på de löjligt långa skruvarna. Istället blev det gipsplugg som jag håller tummen för att de håller.

På Fabriken kan ni se fler exempel på fina hyllor.

2 kommentarer:

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)