söndag 8 juni 2014

Ute hela dan

Så underbart att vara ute hela dan utan att tänka på det. Det blir ju lätt att när det är fint väder känner man att nu måste jag passa på att vara ute! Åsså går man ut och sen jaha, nu då? Eller så har jag ett projekt men när det är klart så går jag in igen. Det är som att jag har mycket mer att göra inne än ute. Men inte nu. För nu har jag både en hel drös projekt och någon som både motiverar och pushar att de blir gjorda. Dessutom har vi kommit så långt i trädgården att det inte är så många måsten längre. Jag kan gp runt och småpilla med det som är roligt. Som att rensa ogräs. Japp, jag tycker det är roligt att rensa ogräs. Det blir ju så snyggt! Växterna jag har valt kommer fram och syns igen.

Dagens större projekt var kryddträdgården. Jag fick en chokladmynta av Sötaste i födelsedagspresent och den behövde ner. Så jag grävde och la sten så att det blev en terass till.
Chokladmyntan är lite ensam i sitt hörn. Men det lär bli fullt snart. Vilken underbar växt förresten, chokladmynta! Tänk er en maffig chokladkaka med mynta i. Mums låter. Jag vill ha en vanlig mynta också som vi kan ha i alkoholfria drinkar. Så attans gott det med.

Pelargonsamlingen blev lite större efter att två små skott fått större krukor. Ute trivs de minsann! Jag tycker att ett rött hus med vita knutar på landet ska ha pelargoner i köksfönstret. Det tycker inte mina pelargoner. De blir bara klena och rangliga där. Om de inte dör först. 

Sötaste passade på att dekorera med fina stenar i några av alla krukor. 

Jag målade delar av soffan som blivit lagad. Nu gäller det att ingen sätter sig för då blir hen randig!

Många bilder av en så attans bra dag. Ska jag verkligen till jobbet imorgon? Kan jag inte få en sån här dag till först?

Fabriken kan ni se fler söndagsbilder.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin rabatt! Den där designen stjäl jag, ;-). Stenar finns det gott om här, och myntor kan man inte ha för många. Jag fick tag på både choklad, jordgubb och grapefrukt-myntor. Just chokladmyntan ser jag fram emot att göra nåt gott av.
    Mina pelargonen blev betydligt gladare när jag blev noga med att bara vattna två ggr/vecka+ pelargonnäring en av gångerna.
    De är som jag, riktiga bad-krukor. Men jag tycker dina ser jättefina ut!
    ha en fin vecka
    elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. ET är bara att stjäla på! =)
      Tack för tipsen om pelargoner. Jag brukar glömma det där med näring. Kanske kan lyckas inne om jag blir bättre på det. Ute får de massor av vatten och ny jord så där trivs de bättre.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)