söndag 6 juli 2014

Ett annat rum

Två mossiga äppleträd står i min trädgård. Det ena ger knappt några äpplen och de på det andra smakar inge vidare. Men mellan dem kan vi hänga vår hängmatta.

Vi kryper ner och världen består av gröna löv och blå himmel. Vinden är soundtrack och allt som behövs är ett ben ut ibland som putter fart.

Kanske somnar vi och drömmer om att ligga kvar hela natten. Eller så kryper rastlösheten i mig och jag går och letar reda på lite ogräs att rensa bort. Men vår alldeles egna vrå borta från resten av världen finns kvar. Och på kvällen kan vi tända alla lyktorna av glasburkar och konservburkar som vi har hängt upp på trädens grenar.


(Hängmattan är lätt att plocka in och ut så den inte hänger kvar och blir förstörd av regnet. Vi har knutit upp rep i träden. Och satt fast karbinhakar från min klätterperiod i ändarna på hängmattan. Bara att klicka i och av).

Fabriken tar semester nu. Men som sista tema kan ni läsa där om fler uterum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)