torsdag 17 juli 2014

Massaker

Inte nog med att jag slängde Sötastes penséer på komposthögen. Idag åkte dessutom beskärningssågen fram. Från början såg det ut så här:

Frodig näva och en rododendron som tyckte sådär om livet. Men det är ju bara att såga bort! Jo, just det. Sågandet var lätt. Men upptäckten av hallonsnåret desto tyngre. Tur att jag tycker så mycket om min spade =)

X antal vändor till komposttippen och grushögen senare så ser det nu ut så här:

En, som visade sig vara två, rododendron som bara är pinnar men som jag hoppas kommer växa upp tät och lycklig igen. (Annars får vi väl testa att flytta den.) Längst in mot väggen grävde jag ut lite och fyllde på med singel. Vet inte om det egentligen skyddar huset mot växtlighet så mycket. Men på de andra ställena vi har rabatter mot väggen så växer det iallafall inget där jag fyllt med sten.
Sen planterade vi diverse växter som vi fick efter besöket hos Kusin. De hann förtynande lite, men vi håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)