onsdag 16 juli 2014

När jag blir stor

Vårt hus har en vind. Som skulle gå att inreda. Och göra huuur många roliga rum som helst med. Kanske en ateljé. Eller hemmabio. Vårt sovrum skulle kunna bli större så vi kan ha en större säng med en sån där snygg kista i fotänden full av mysiga filtar. Vi skulle kunna göra vårt alldeles egna krypin uppe på andra vinden. Med madrasser, kuddar och täcken. Ett runt fönster skulle släppa in lagom mycket ljus. Desto mer ljus skulle glasverandan ge som vi skulle kunna bygga över hallen. När vi har lyft i taket och gjort en liten utbyggnad.

Det finns så mycket vi skulle kunna göra. Och som vi inte kan göra. För allt det där kostar väldigt massor mer av pengar vi inte har. Men den dagen vi har det, den dagen vi blivit stora och rika, då! Då vill jag ha en sån här trappa upp:

Jag som inte ens brukar tycka om gult. Men den här trappan får mig att minnas långresan i Sydamerika och känslan av lite lagom bohemiskt hippiflum.

På riktigt hittade vi trappan på kaféet Four Friends på Hornsgatan i Stockholmo. Jag var varit innan i en annan del av mitt liv och med en annan ägare. Men övervåningen med mjuka fåtöljer och span på folk som gick förbi fanns kvar. Och mackorna var gigantstora och sällskapet trevligt. Så en sån trappa kan bara bli bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)