tisdag 22 juli 2014

Räddaren i nöden

"Hjördis har tagit en fågel". Våra små semestergäster rusar gräsmattan runt och kommer på Hjördis med att huka sig över maten. En svala tämligen tilltufsad och chockad. Men med kraften kvar i klorna.

Först fick jag riva sönder gräsmattan för att få upp den. Sen klamrar den sig nypont fast i mitt finger.

Efter att alla fått spanat in svalan klättrade jag upp på lagårdstaket för att låta den vila på en kattsäker plats. 

Hjördis är i å för sig en attans bra jägare sin fethet till trots. Men att hoppa upp på saker är hon inge vidare på. Efter en stund var svalan borta. Och Hjördis hade inga fjädrar i mungipan så jag känner mig säker på att den försvann via luften och inte via hennes mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)