söndag 27 juli 2014

Som alla andra

Jag vill ocksååååå ha en lång rad med fina vimplar hängande nånstans i mitt hem. Det ser så festligt och cirkusaktigt ut. Mi lajk! Och vill man ha nått får man väl fixa det. Tycker sällan att jag har roliga tyger hemma. Men när vi bestämde oss för att inte ha gardiner i hallen efter renoveringen fick jag tre gröna över som jag tycker mycket om. De har en så ljus och vårig nyans. Och lite skönt sjuttiotal i mönstret. De var ett påslakan jag köpt på loppis från början. Tillsammans med ett lila påslakan också från loppis och det sista av en loppisfyndad duk blev det snyggt.

Harreligen vad pilligt det var. Framför allt till en början innan jag fick en bra teknik. Jag googlad lite beskrivningar och valde den där man klipper ut vimplarna mot vikt kant upptill. Sen stryker man in en centimeter på varje sida och syr ihop från rätsidan med snöre på plats. Om jag gör fler ska jag testa att vändsy dem istället och sätta kantband högst upp. Det här var svårt att stryka det snyggt.

Tills vidare hänger vimplarna i hallen. Väldigt fint men kanske får de flytta ut i trädgården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)