onsdag 2 juli 2014

The never ending målarprojekt

Jag hinner knappt städa undan penslarna förrän jag kommer på nått nytt som ska målas om. Bloggar och Pinterest inspirerar. Och när man väl är igång är det ju inte så svårt att ta tag i det där projektet man tänkt på ett tag också.

Sötaste, jag och Fröken Blå var på Skroten för att köpa tyg. Trots det gigantiska utbudet hittade vi inget. Desto mer hittade vi på Erikshjälpen strax bredvid. Sötaste hittade tillexempel en spegel till vår nyrenoverade hall. Med fin guldkant... Men det går ju att måla om!

Två lager färg och en rejäl torktid senare så hängde jag upp den på plats.


Passar utmärkt. Och hänger lite högre upp än den förra spegeln. Till glädje för alla de där konstigt långa personerna. Det är fullständigt normalt att vara fyra centimeter under medellängd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)