fredag 25 juli 2014

Vem är egentligen monster?

Stympningarna fortsätter. Ska min omgivning bli oroliga? Jag njuter ju av det och tycker det blir så bra!
På mitt första jobb, en växtbutik a'la Plantagen, köpte jag av förklarliga skäl en hel det växter. Bland annat en Monstera. Mamma och Pappa hade en gigantisk i hörnet av vardagsrummet när jag var liten. Skön 70-talskänsla i det (även om den här levde kvar på 80-talet). Så självklart ville jag ha en också. En jättestor! Men den fick ju börja liten. Och nu, efter en massa år är den verkligen jättestor. Otympligt stor. Så sekatören åkte fram, hehehe!!!

Före:

Gles och åt alla håll och kanter. En ful bastpinne i mitten sim inte riktigt lyckades hålla upp den. Den stod upptryckt i ett hörn för att inte välta ut på golvet typ.

Sekatör, ny jord och tre bambupinnar senare:

Fortfarande lite spretig. Men tre av de finaste skotten som blev när jag beskar den tryckte jag ner i krukan igen. Så nu hoppas jag att allt tar sig och blir attans buskit snart =) Ny plats fick den också. Nu fyller den fint ut en tom plats i vardagsrummet.

2 kommentarer:

  1. Nostalgi! Här hemma bor två klätterväxter som jag inte har en aning om vad de heter. Efter att ha hittat hem placeringsmässigt växer de galet mycket. Dags att klippa för länge sedan men jag gillar samtidigt det vildvuxna så de får hållas ett tag till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vildvuxet är fint! Ar inte lika förtjust i lång, tanigt och rangligt...

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)