måndag 4 augusti 2014

Grönt gräs och vakna upp i verkligheten

Folk pratar om oss. Och om vårt hus. Folk berättar så mycket att andra folk blir glada över att äntligen få träffa oss. "Jag har hört så mycket om er! Och ert mysiga hus". Det är lite hissnande. För vadå, vi har ju ett helt vanligt hem? Vi trivs. Och för varje renovering blir det finare. Vi bor och lever här och tänker inte på att någon annan ska tycka om det lika mycket som vi gör. Sen kommer det en liten kommentar här och en annan liten där. Det kan vara här på bloggen eller en kompis som säger något i förbifarten. Då pirrar det till lite och jag ser hemmet med nya ögon. Vi kanske har ett blogghem? Det är ju ett hem jag bloggar om. Jag blir lite stolt. Idéer vi inspirerar andra. Det är lätt att tro och tänka att det är ju bara jag som blir inspirerad av allt fantastiskt där ute. Åsså inse jag att jag, vi, är en liten del av just det fantastiska =)

Något annat, väldans fantastiskt, som inspirerar mig mycket just nu är bloggen Moon to moon. Mängder med bilder på bohemiska hem. En del lite väl röriga och för fulla av pryttlar för min smak. Men det mesta helt underbart!!! Screenshot-funktionen på paddan har gått varm.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)